Dance-punk, Electronic rock, Indie rock
Založeno: 2006, Německo
Zánik: 2020 (po 14 letech)
Dance-punk, Electronic rock, Indie rock
Založeno: 2006, Německo
Zánik: 2020 (po 14 letech)
Přidat do oblíbených
Bonaparte, berlínská kapela známá svým eklektickým a elektrizujícím přístupem k hudbě a vystupování, si na nezávislé a elektronické hudební scéně vytvořila jedinečnou mezeru. Skupina Bonaparte, kterou v roce 2006 založil Tobias Jundt, je fúzí punku, elektroniky, rocku a nesčetných dalších žánrů, v níž se odráží různorodý původ a vlivy členů, kteří se střídají. Kromě žánrově pestré hudby jsou Bonaparte známí svými extravagantními živými vystoupeními s propracovanými kostýmy, provokativními tématy a karnevalovou atmosférou.
Bonaparte vymyslel švýcarský rodák Tobias Jundt, který se snažil vytvořit audiovizuální zážitek překračující tradiční koncertní normy. Jundtova vize spočívala v propojení hudby s uměleckou performancí, díky čemuž by se každé vystoupení stalo pohlcujícím zážitkem. Složení kapely bylo proměnlivé a na vystoupeních se v různých obdobích podílelo více než 20 členů, včetně hudebníků, tanečníků a vizuálních umělců. Tento kolektivní přístup umožnil Bonaparte se neustále vyvíjet, a to jak po hudební, tak po vizuální stránce.
Debut kapely Too Much (2008) udával tón její budoucí tvorbě. Byl to kaleidoskop elektronických beatů, punkové energie a lyrického vtipu, který se zabýval tématy od politické satiry po osobní introspekci. Písně jako Anti Anti a Do You Want to Party se staly hymnami rozčarovaných, rezonovaly s publikem po celé Evropě a prosadily Bonaparte jako kapelu, která se vzpírá snadné kategorizaci.
S každým dalším albem si Bonaparte upevňovali pověst hudebních inovátorů. My Horse Likes You (2010), Sorry, We're Open (2012) a Bonaparte (2014) ukázaly rozsah kapely, od vysoce energických skladeb po introspektivní balady. Jejich schopnost míchat elektronickou hudbu s prvky rocku, folku a punku v kombinaci s Jundtovým charakteristickým hlasem a poetickými texty jim vynesla uznání kritiky a oddanou fanouškovskou základnu.
Živá vystoupení Bonaparte jsou stejně nedílnou součástí jejich identity jako jejich hudba. Koncerty kapely, známé svou teatrálností, jsou podívanou plnou kostýmů, rekvizit a multimediálních prvků, která stírá hranice mezi koncertem a uměleckou performancí. Jejich vystoupení na významných festivalech a místech po celém světě upevnila jejich pověst kapely, kterou musíte vidět naživo a která uchvacuje publikum svou energií, kreativitou a nepředvídatelností.
Bonaparte zůstali po celou dobu své kariéry tvrdě nezávislí, Jundt často vystupoval proti komercializaci hudby a prosazoval uměleckou svobodu. Tento étos se odráží v DIY přístupu kapely k produkci a distribuci hudby, stejně jako v jejich angažovanosti v politických a sociálních otázkách prostřednictvím textů a veřejných prohlášení.
Osobní život kapely, zejména život Tobiase Jundta, je úzce spjat s její uměleckou tvorbou. Jundtovy zážitky, cesty a pozorování společenské dynamiky jsou stálým zdrojem inspirace pro hudbu a vystoupení Bonaparte. Toto osobní propojení dodává jejich tvorbě hloubku a autenticitu a rezonuje s posluchači a diváky na hluboké úrovni.
Závěrem lze říci, že Bonaparte představuje jedinečné spojení hudební inovace, divadelního představení a společenského komentáře. Jejich cesta od experimentálního projektu v Berlíně k mezinárodně uznávanému počinu je důkazem jejich kreativity, všestrannosti a odhodlání zpochybňovat normy hudebního průmyslu. Bonaparte se i nadále vyvíjejí a zůstávají symbolem umělecké svobody a transformační síly hudby.
překlad od Robert Nesta
Přihlášení
Trvalé přihlášení
Přihlásit se
Pokud zde ještě nemáte účet, klikněte na tlačítko níže a účet si vytvořte.
Vytvořit účet
Nebo
Přihlásit přes Facebook
Přihlásit přes Twitter
Nedaří se přihlásit? Zapomenuté heslo?
Registrace uživatele
Vytvořit účet
Pokud už máte svůj účet, klikněte na tlačítko níže a přihlašte se.
Přihlásit se
Nebo
Přihlásit přes Facebook
Přihlásit přes Twitter